IT-Support till fast pris:
En smidigare arbetsdag varje dag
Drömmer du om en arbetsdag där IT bara fungerar, utan krångel och huvudvärk? Vi på Prinet gör den drömmen till verklighet! Med vår tjänst IT-support till fast pris, får även det lilla företaget fördelarna av en egen IT-avdelning. Vi ser till att din IT-miljö bara fungerar, smärtfritt och krångelfritt, allt för en fast månadskostnad.
För en fast månadskostnad får du:
- Obegränsat med support: Så att du aldrig behöver tveka att ringa oss.
- Proaktiv bevakning: Vi upptäcker och åtgärdar fel innan de blir problem.
- Automatiska uppdateringar: Håll datorerna uppdaterade och säkra utan ansträngning.
- Antivirus: Skydd som fungerar i bakgrunden, utan att störa dig.
- Backup: Vi ser till att din data är säker och återställbar.
- Ett nummer för allt: Det är allt du behöver för att få hjälp med din IT. Vi tar snacket med dina leverantörer, ställer rätt frågor och ser till att allt fungerar som det ska. Du kan fokusera på ditt företag, medan vi tar hand om tekniken.
Välj paketet som passar just ditt företag:
Startup
Perfekt för dig som har en fungerande IT-miljö men vill ha någon att vända sig till när behov uppstår.
Arbetsplatsen
För dig som vill ha ett team som tar hand om datorerna och erbjuder rådgivning kring IT-miljön.
Kontoret
För dig som vill att din IT ska vara bekymmersfri. Vi tar fullt ansvar för din IT-miljö och ser till att allt fungerar smidigt.
Startup | Arbetsplatsen | Kontoret | |
---|---|---|---|
Rådgivning | |||
Fjärrsupport | 15 min (per dator och månad) | ||
Support på plats | |||
Obegränsat med support | |||
Kontakt med annan leverantör | |||
Regelbundna IT-möten | |||
Periodiska statusrapporter | |||
Prestandabevakning | |||
Programuppdateringar | |||
Installation av programvaror | |||
Installation av ny dator | |||
Antivirus på datorer | |||
Backup på datorer | |||
Månadskostnad vid avtal på: Obundet 12 mån 36 mån | 249 kr bas + 690 kr per dator 199 kr bas + 599 kr per dator 149 kr bas + 549 kr per dator | 1 390 kr bas + 1 249 kr per dator 1 149 kr bas + 1 049 kr per dator 1 090 kr bas + 949 kr per dator | 1 390 kr bas + 1 390 kr per dator 1 149 kr bas + 1 149 kr per dator 1 090 kr bas + 1 049 kr per dator |
En kontaktväg
(Ingår i samtliga supportpaket)
Oavsett varför ni vill kontakta oss har ni en kontaktväg: ett telefonnummer och en mailadress. Den som har en fråga ska aldrig behöva fundera på vilket nummer eller mailadress man ska använda.
Sen går det så klart att ringa och maila en specifik tekniker direkt om man vill.
Rådgivning
(Ingår i samtliga supportpaket)
På Prinet har vi djupa IT-kunskaper inom flera IT-relaterade områden. Vi vill att ni ska utnyttja denna kunskap och därför ingår rådgivning kring de områden vi kan och som behövs i er verksamhet, Tex:
- IT-strategi
- IT-säkerhet
- Office 365, Office-paketet
- IP-telefoni
- Datornätverk
- Trådlösa nätverk
- Datorinköp
- Utvärdera leverantörer (tex skrivare och internet)
IT-support, både fjärr och på plats
(ingår i samtliga supportpaket *)
Användare av datorerna kan vända sig till Prinets support för alla IT-relaterade frågor.
Prinets supporttekniker kan dels koppla upp sig på datorer i klassisk fjärrsupport men även jobba i bakgrunden på datorer och göra felsökning och förändringar på datorn utan att störa användaren.
Om vi inte kan hjälpa över telefon och internet kommer vi ut på plats.
(inom Stockholm, max 20 km räknat från Falugatan 3 i Stockholm, därefter 200 kr per påbörjad 30 min restid).
* I paket startup ingår endast fjärrsupport och den är begränsad till 15 min per dator och månad.
Kontakt med annan leverantör
(ingår i paket kontoret)
Det är inte alltid lätt att veta vart man ska vända sig för en specifik IT-fråga, de funderingarna behöver inte ni ha längre.
Kontakta Prinets support kring alla former av IT-relaterade frågor och vi kontaktar tredje part vid behov.
Som t.ex. när man har olika abonnemang eller tjänster hos en leverantör så kan det vara lättare för oss att nå bättre resultat hos en annan IT-leverantör när de får prata med oss som är tekniker.
Planerade IT-möten
(ingår i paket kontoret)
IT är en viktig del av verksamheten och därför är det viktigt att träffas ibland för att prata om hur man upplever sin IT-miljö och vad man vill göra med den i framtiden. Mötena är otekniska där ni utgår från ert verksamhetsbehov och vi funderar kring hur man kan underlätta med tekniken.
Prestandabevakning
(Ingår i samtliga supportpaket)
Prinet har ett system för proaktiv prestandabevakning.
Systemet larmar Prinet till exempel om utrustning eller program visar tecken på att inte fungera som de ska eller om uppdateringar inte installeras.
Programuppdateringar
(Ingår i samtliga supportpaket)
Prinet håller datorerna uppdaterade och säkerställer att det inkluderade antivirusprogrammet är uppdaterat.
Antivirus
(Ingår i samtliga supportpaket)
Tjänsten inkluderar antivirusprogram som installeras på datorerna. Antivirusprogrammet ger Prinet varningar som supporttekniker kan agera på.
Backup
(Ingår i paket arbetsplatsen och kontoret)
Tjänsten inkluderar automatisk säkerhetskopiering av datorer. Prinet övervakar säkerhetskopieringen så att den sker utan varningar och kan återställas.