IT helpdesk


IT-helpdesk från Prinet.
Vi hjälper dig med små som stora IT-projekt vid rätt tillfälle och identifierar behov av att uppgradera eller förnya programvaror.

Det har blivit en allt vanligare tjänst bland våra kunder att anlita vår helpdesk vid extra behov eller uppgradering av ett IT-system.

Vår helpdesk är generella specialister på både hård och mjukvara och kan hjälpa dig då behov uppstår.

Vårt främsta fokus är att verksamheten skall flyta smärtfritt och enkelt.
När saker flyter på smärtfritt så har helpdesken gjort ett bra arbete.

Våra helpdesk hjälper dig gärna med it-nätverk, kraschade hårddiskar och problem där muspekaren försvunnit mellan två bildskärmar.

Från stora problem till små problem med datorer och IT.


IT-helpdesk på distans eller på ert kontor

Vår helpdesk finns naturligtvis främst per telefon, men våra konsulter har även möjlighet att hjälpa er på plats.

Över telefon finns våra duktiga helpdesktekniker på plats 9-17, som kan avhjälpa de flesta bekymmer direkt redan där.

De kan hjälpa er med allt från borttappade lösenord till mer avancerade uppgifter som att installera mjukvara via fjärrstyrning.

Om ni har valt ett paket med helpdesk på plats så hjälper de er gärna med hårdvarubiten, dvs att se till att hårdvara och mjukvara fungerar på plats.


Olika betalningsmodeller för Prinet som helpdesk

Vi på Prinet har olika alternativ för dig som är i behov av stöd  av vår helpdesk.

För dig som har en relativt väl fungerande IT-miljö erbjuder vi olika alternativ: 

Startup

Till en låg kostnad så får du hjälp att hålla din dator uppdaterad samt femton minuters telefonsamtal i månaden.

Arbetsplatsen

Som är vårt mellanalternativ. Här ingår obegränsat med kontakt med helpdesk – både på platas och på distans.

Självklart ingår datorsupport och andra frågor i detta alternativ.

Kontoret.

I det lite större alternativet så befriar vi dig från alla besvär som innebär användning av datorer.

Våra helpdesktekniker hjälper dig med det mesta runt IT.

I många fall så blir vår helpdesk som din externa IT-avdelning.


IT helpdesk för ditt företag

Oavsett om du anlitar oss via modellerna Startup, Arbetsplats eller kontorslösning, så kan vi hjälpa dig med:

  • Drift av datorer och IT
  • Support av datorer och IT
  • Molntjänster / Hosting
  • IT-säkerhet / Brandväggar och Backup
  • Nätverk – både på distans via VPN / hemmakontor samt kontorsnätverket

I stället för att fokusera på de små saker som kan ta en hel dag, så kan du enkelt fokusera på att få företaget att växa.

Vetskapen att Prinets helpdesk tar hand om de tekniska IT-problemen gör att hela företaget kan växa.

Enkelt uttryckt så skulle något gå fel, så finns Prinets helpdesk tillgänglig för företaget.


Om Prinet som din IT-helpdesk 

Prinets mål är att både små som medelstora företag ska ha en fungerande IT-miljö.

Våra konsulter har bred kompetens inom IT-området, men också ett stort engagemang för det de gör.

Vi anpassar vårt koncept med utgångspunkt från de tre olika paketen / betalningsmodellerna för ditt företag och skräddarsyr en stabilt fungerande IT-lösning som blir kostnadseffektiv.

Kontakta Prinet idag om du vill veta hur vi kan lösa dina IT problem.

Vi är din egen externa IT helpdesk!